scheiden en bang zijn

Komt het na een tijdje weer goed?
Joaneke

scheiden en bang zijn

Berichtdoor Joaneke » 11 Aug 2017, 21:14

via deze weg hoop ik te praten met mede mensen die t snappen..scheiden omdat t niet meer gaat..allang niet ..bang zijn voir alle consequenties..kuds 1 en 4 jaar..pfff.. wie herkent dit x

Mamavandennis

Re: scheiden en bang zijn

Berichtdoor Mamavandennis » 11 Aug 2017, 21:39

Ik ben ook enorm bang, zou ik het vol kunnen houden, zou ik de rekeningen kunnen betalen, zou ik mijn kind (7) kunnen ondersteunen in deze moeilijke periode...? Maar ik heb geen keuze, ik moet het doen

Gekwetst

Berichtdoor Gekwetst » 16 Aug 2017, 09:25

Ik ben Vader van twee kinderen. Drie weaken geleden had ik ontdekt dat mijn vrouw een ander had. 1 week voor de vakantie. Ze had gevoelens voor beide. Na drie weken vakantie was zij ineens weg. In de vakantie gaf zij aan dat ze toch wel voor mij zou kiezen en deelde het bed met mij en deed mij vastpakken op tripjes waarvan ik voelde dat het gemeend was. Na de vakantie was zij weg en liet mij achter. Ze heeft een week bij die ma gezeten en heeft nu gezegd te willen samenwonen. Complete verrassing en ik ben verward achtergelaten. Ze gaf genoeg signalen te hebben gegeven. Nu vraag ik mij af. Hebben jullie je man verteld waar jullie mee worstelen?

Valerie

Berichtdoor Valerie » 26 Sep 2017, 13:02

Ik ben moeder van 2 kinderen van 18 en 14. Mijn man woont al een jaar alleen en vanaf April zien we hem niet meer. Vraagt ook niet hoe het gaat. Ik zit in een huurhuis die ik huur van lieve vrienden. Ik krijg elke maand wel geld omdat ik daar recht op heb en het niet allemaal rondkrijg. Ik ben ook 28 uur gaan werken en we hebben nog wat leningen en restschuld van ons huis. Ik ben ook ontzettend bang en wil eigenlijk niet scheiden. Voor mij kwam het volkomen onverwachts en ik herken mijn man niet meer. Het lijkt wel een elian.als hij financieel zijn afspraken weer niet nakomt worden de appjes er over en weer niet leuker op. Het lijkt meer op een midlifecrisis. Hij heeft ook iemand anders en ik hoop nog steeds dat het goed komt maar ik heb er nog weinig hoop van. Daar kwam ook nog bij dat mijn moeder is overleden en dat verdriet er ook nog bijkomt. Ik werk het liefst want thuis is lastig. De avonden zijn eenzaam en de weekenden ook. Iedereen om je heen is getrouwd en heeft het leuk en ik wil ook niet altijd zeuren. Sommigen zeggen zelfs dat er voor mij ook wel weer iemand komt maar daar moet ik nog niet aan denken. Het verdriet zit zo diep, hij was mijn 1ste liefde en 20 jaar getrouwd dat gooi je zo maar even weg. En wat ik ook moeilijk vindt is het idee dat als je wel gaat scheiden mijn kinderen kennis moeten maken met nieuwe parnters. Zit dat mens gezellig te doen met mijn kinderen. Maar zover is het nog niet aangezien hun vader geen contact zoekt en ons laat stikken.

Ennovy

Berichtdoor Ennovy » 01 Okt 2017, 21:28

Ik weet het niet meer, ben 20 jaar getrouwd en hou nog steeds van mijn man. Hij heeft aangegeven mij meer als zijn zus te zien. Hij is depressief en zit in therapie, ook zijn we samen in therapie. Hij praat alleen niet en is voor mijn gevoel totaal niet meer in mij geïnteresseerd als ik een gesprek probeer aan te gaan voelt hij zich heel snel aangevallen. Hij vraagt nooit hoe het met mij gaat en sex en lichamelijk contact hebben we al maanden niet. Ik voel me hier heel erg ongelukkig bij. We hebben drie zoons 17, 12 en 12. Ik zou het voor hun verschrikkelijk vinden om te scheiden maar ik hou dit op deze manier niet vol. Ik weet niet goed wat ik moet doen. Het nog de tijd geven (therapie) maar gaat dat zijn gevoel voor mij veranderen. Of een proef(scheiding) de kinderen weten nog van niets en we maken geen ruzie maar ik voel me zo alleen. Wat moet ik?

Valerie

Berichtdoor Valerie » 06 Okt 2017, 20:50

Je zal het wel de tijd moeten geven, denk dat je geen andere keus hebt. Mijn man zei ook dat we leven als broer en zus maar ik zag dat niet zo. Wij wonen al een jaar apart en ik heb zeer slechte momenten en voel me ook zo alleen. En onzeker over wat er allemaal op je af komt.Maar toch proberen wat voor jezelf te doen en iemand in vertrouwen nemen waar je af en toe even kan uithuilen. Dat helpt mij wel, dan ben je je verhaal kwijt. Je wil je kinderen ook nergens mee belasten.Wij hebben alleen app contact en de appjes die ik terugkrijg zijn niet aardig. Ook altijd gelijk in de aanval. Dan ben ik alweer verdrietig. Ik stort mij op mijn werk en probeer mijn hoofd boven water te houden. Ik wil nog niet definitief de knoop doorhakken omdat ik ook bang ben. Bang of ik alles wel kan betalen enz.Hij heeft mij of de kinderen nog nooit gevraagd of het gaat. Ik ken hem niet meer terug. Midlifecrisis?
Groetjes Valerie

Gnoom1970

Berichtdoor Gnoom1970 » 21 Okt 2017, 22:30

Ik ben vader van 4 kids. Meisjes van 5 en 7 en jongens Can 9 en 11. Mijn vrouw heeft me verlaten en het is nog heel vers. Ben doodsbang voor de toekomst met een huis onder water en een lening. Ben radeloos

Ennovy

Berichtdoor Ennovy » 25 Okt 2017, 21:26

De kogel is door de kerk, over drie weken gaat mijn man ergens anders wonen. Hij wil rust en uitzoeken wat hij nog voelt. Ik ben bang dat het niet meer goedkomt maar ergens ook opgelucht dat er in ieder geval iets gebeurt. Zo doorgaan was ook geen optie. De kinderen namen het redelijk goed op. Ik ben benieuwd hoe het zal zijn als hij echt vertrekt.

Terug naar “Hoeveel moet je verdragen?”