Ga naar onze website AllesOverScheiding.nl

ex werkt niet mee

Re: ex werkt niet mee

Berichtdoor Dennis_justme » 17 Jan 2011, 16:15

Krista, als meewerken niet helpt dan zou ik een kort geding aanspannen om de verkoop in gang te kunnen zetten. Heb ik ook moeten doen en ik heb van de rechter het alleenrecht gekregen tot verkoop namens beiden. Moet je wel een slimme advocaat hebben (zijn schaars) en ook bewijs dat je ex niet mee wil werken.
Dennis_justme

Berichtdoor Adrie » 14 Mrt 2011, 19:17

Hai allemaal.
Ik zit ook in zo een situatie , mijn ex-vriendin en ik willen uit elkaar en we hebben samen een koophuis.
Nu is het zo gelegen dat we 4 jaar geleden dit huis gekocht hebben en nu we willen scheiden moeten we verkopen .
Dat ik of zij hier achter blijft is geen optie, dus verkopen die hap.

Nu is het volgende het geval, ik wil z.s.m. het huis te koop zetten zodat we allebij aan ons leven kunnen werken , maar zij werkt gewoon bewust tegen om. door te zeggen dat ze niet eerder het huis gaat verkopen voordat zij een nieuw onderkomen heeft ( wat dan weer inhoud dat we hier voorlopig nog wel 2 jaar zitten ) dan komt ze met allerlij onsamenhangende verhalen en doet ze of ik gek ben ,terwijl ik wel mijn vooronderzoek heb gedaan bij div. instanties.

Waar het op neer komt is ,zij wil dat ik hier wegga en mee blijf betalen aan de hyotheek totdat zij een woning heeft, en als ze die dan heeft betaald zij niets meer mee aan de hypotheek ,want zegt ze ik heb daar dan geen geld meer voor.

maar als ik aan haar voorstel dat we de rollen omdraaien komt ze met de opmerking ( als jij wilt dat je zoon op straat komt te staan ) dus ze wil me gewoon klem zetten omdat ik het volgens haar beter kan betalen om 2 huizen te onderhouden dan haar.

het is hier gewoon niet uit te houden maar ik blijf omdat ik bang ben dat ze dit straks gaat spelen over de rug van onze zoon ( 10 jaar ) en dat wil ik echt voorkomen .

Weet iemand mij te vertellen wat ik kan doen om ons huis toch zo snel mogelijk te verkopen ??
Adrie

Berichtdoor Meo Auxilio » 17 Aug 2012, 22:26

Ls,

Onwilligheid kan worden aangevochten bij de rechtbank.
Het is niet altijd even eenvoudig aan te tonen maar zeker haalbaar.
Uw ex kan worden gedwongen redelijks halve mee te werken met een eventuele termijn stelling waarop hij/zij een andere woning moet hebben gevonden.
In het uiterste geval kan de uitvoering van de verkoop aan één van de partners worden toegewezen.

met vr groet

Meo Auxilio
www.meoauxilio.nl
Meo Auxilio

Terug naar Het eigen huis