2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Post count: 10

In verband met de boedelverdeling hebben mijn aanstaande ex en ik een discussie over de auto. Hij heeft een auto van de zaak, waar hij ook privé in rijdt [en dus ook een bijtelling op zijn salaris heeft]. In privé hebben we een auto die ik in gebruik heb. Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd.

De auto hebben wij nog niet zo lang geleden gekocht en heeft dus nog een redelijke waarde [tussen de € 7.500 en € 8.000 schat ik]. Nu wil mijn a.s. ex deze niet zomaar aan mij meegeven, hij vindt dat ik er een bedrag voor aan hem moet betalen [even losstaand van de overige zaken die verdeeld moeten worden]. Hij verwacht dat hij ook partneralimentatie moet gaan betalen, en wil dus niet en/ en.

Op zich kan ik me iets voorstellen bij zijn gedachtengang. Aan de andere kant, omdat hij een auto van de zaak heeft, waar hij dus ook privé in mag rijden, heeft hij een bijtelling op zijn salaris. Dit veroorzaakt een lager netto inkomen, waardoor hij minder draagkracht heeft.

Heeft iemand hier ervaring mee? Bij voorbaat dank.

Lotje
    Post count: 10

Bedankt voor uw reaktie. De bijtelling van de auto wordt inderdaad niet meegeteld. Dat is dan weer een pluspunt. 😀

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.