1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Post count: 18

Hallo,

Het schijnt dat je inderdaad geen fun meer hebt of it all. Je hebt jezelf afhankelijk gemaakt van je vrouw. Die afhankelijkheid lijkt me jouw grootste probleem. Je zit in een situatie waarin je denkt geen kant op te kunnen doordat je afhankelijk bent. Echter, er is altijd een keuze. Je laat je tegen houden doordat je denkt geen uitkering te kunnen krijgen. Ieder mens heeft toch recht op bijstand? Niemand kan je dwingen om in deze situatie te blijven, alleen de obstakels die je zelf op de weg zet houden je tegen.
    Je vrouw kun je niet veranderen. Ze lijkt tevreden met deze status quo, anders zou ze wel iets veranderen. Dus het enige wat je kunt doen is de mogelijkheden voor jezelf te onderzoeken. Kun je naar de sociale dienst en in een gesprek jouw situatie uitleggen? Als je weg bent bij je vrouw, heb je recht op bijstand, of moet jouw vrouw jou partneralimentatie geven aangezien zij de kostwinner is. Als je nl bijstand aanvraagt zullen zij jou ook met het vinden van passend werk moeten helpen. Als je dat niet kunt vinden, ook niet met hun hulp, dan is het toch duidelijk dat je in jouw fysieke toestand niet kunt werken?

Ik denk dat op het moment dat je stappen onderneemt, het heft in eigen handen neemt, je erachter komt dat er wel degelijk een uitweg is voor jou uit deze status quo.

Ik heb zelf vroeger ook een tijd in een afhankelijke relatie gezeten. Ik dacht ook dat ik geen mogelijkheden had. Tot ik mijn gevoel van ongeluk zo lang had opgepot dat ik nog maar 2 keuzes had: een einde aan mijn leven of weg gaan. Gelukkig heb ik toen voor weg gaan gekozen, de beste keuze die ik ooit heb gemaakt. Ik kwam erachter dat ik veel meer mogelijkheden had dan dat ik dacht. Het was een ommekeer in mijn leven. Datzelfde gun ik jou.

Heb je de moed om dat aan te gaan? Want dit is toch geen leven?

Sterkte,

Baukje

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.