1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 1

Mijn man en ik hebben gezamenlijk besloten uit elkaar te gaan. Waarom precies maakt nu even niet zo uit, maar we hebben in ieder geval geen ruzies. We denken op een goede manier uit elkaar te kunnen. Dit is ook wel zo prettig voor onze drie kinderen.
    Om deze reden is het niet nodig dat 1 van ons nu halsoverkop het huis uit moet. We zijn de scheiding nu aan het regelen en gebruiken die tijd om vanuit rust de situatie van na de scheiding op orde te krijgen. Mijn man zoekt naar een andere woning.

Dit klinkt redelijk ideaal voor een acheidingssituatie, maar tegelijk wordt het steeds ‘vreemder’ omdat je nu eenmaal gaat scheiden en niet alles meer samen als gezin wil/ gaat doen zoals voorheen. Langzamerhand maak je je toch van elkaar los.
    Maar wat doe je nog wel, omdat je met elkaar op goede voet staat, en wat niet meer? Ook vanwege duidelijkheid naar de kinderen toe (13, 10, 8).

Mijn man is niet echt handig als graadmeter. Hij heeft recent te horen gekregen Asperger te hebben. Hij voelt en merkt niet hetzelfde ongemak als ik in deze situatie. Hoe doet gewoon zoals altijd en alsof er niets veranderd is.
    Dat voelt niet ok, want voor mijn gevoel is het beter om geleidelijk tot aan het moment van scheiding/uit huis vertrekken aan de nieuwe situatie te wennen. Misschien in sommige situaties al te doen zoals je zou doen als je gescheiden bent. Dit ook omdat een verder emotioneel/mentaal ‘verwerkingsproces’ niet goed mogelijk is omdat mijn man zich niet goed kan uitdrukken en emoties niet kan verwoorden.

Voorbeelden van praktische situaties:
    – bezoek schoonouders (ik ga niet meer mee)
    – reparatie in huis (waar ik blijf wonen)
    – uitstapje met de kinderen (beiden mee of alleen 1)
    – rapportgesprek (doen we samen)
    – slapen (we slapen nog in 1 bed)
    – vakantie (we hebben besloten de geplande vakantie nog samen te gaan)
    – bezoek aan vrienden

Ik weet dat dit maar een tijdelijke situatie is die zich straks vanzelf oplost. Maar ik worstel hier een beetje mee omdat ik niet goed met mijn man kan sparren hierover.
    Mijn vraag is dus hoe anderen dit doen die ook vanuit 1 huis de scheiding regelen. Ik wil graag ervaringen van anderen hierin weten.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.