2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Post count: 10

De procedure om te gaan scheiden is gestart. Mijn a.s. Ex en ik wonen nog (met ons kind) in de gezamenlijke woning. Vooralsnog doen we alle uitgaven zoals we altijd deden. Over ca. 1,5 week komt het huis in de verkoop. Het is afwachten hoe lang het duurt voordat het verkocht is uiteraard. We zijn voornemens om voorlopig bij elkaar te blijven wonen.

Nu heeft mijn ex de intentie om twee x een weekend weg te gaan. De vraag is nuwie dat gaat betalen. We vinden beide dat het eigenlijk niet uit de gezamenlijke pot moet komen, maar we hebben geen eigen geld, alles is van samen. Hoe is dit praktisch op te lossen? Hij werkt meer uren dan ik en heeft naar rato een hoger salaris, ik zorg vaker voor ons kind en doe meer in het huishouden.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips om dit redelijk te verdelen?

Lotje
    Post count: 10

Er zijn nog geen afspraken over alimentatie. Ik ben van mening dat we allebei een eigen rekening moeten openen waarop we zakgeld storten. Nu vindt hij dat hij dan recht heeft op een hoger bedrag dan ik omdat hij meer verdiend… We zijn nog steeds getrouwd, in gemeenschap van goederen, dus zou je toch alletwee hetzelfde moeten krijgen?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.