Hulp nodig bij uw scheiding? Bel 0800 - 88 99 000 (gratis)|info@allesoverscheiding.nl

gesprekken advocaat of naar de rechter

Home » Onderwerp » Scheiden – Ja of Nee » Gelijk hebben of gelijk krijgen » gesprekken advocaat of naar de rechter
gesprekken advocaat of naar de rechter2012-05-21T17:13:59+00:00
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 9

Hallo allemaal,

Mijn vrouw en ik gaan scheiden en we zijn hier druk mee bezig.
    Mijn advocaat wil alles zoveel mogelijk in overleg doen met de tegenpartij (4-gesprekken, de 2 advocaten en ik en mijn vrouw).
    Bij het eerste gesprek is er overeenstemming gekomen betreffende de omgang met mijn dochter (2 middagen + 1 dag).
    Bij het tweede gesprek hebben we een uur discussie gehad over wanneer en hoe we een makelaar moeten inschakelen.
    Al deze gesprekken verlopen erg moeizaam terwijl de belangrijke onderwerpen (ouderschapsplan en financien) nog niet eens besproken zijn.
    Bovendien ben ik na elk gesprek geestelijk "gesloopt".

Ik twijfel daarom ook of ik deze gesprekken moet blijven voeren of dat ik mijn advocaat een duidelijke opdracht geef omhet ouderschapsplan (met mijn "eisen") te verdedigen bij de rechter. En de rechter maar laten beslissen.

Heeft iemand hier een mening/ oordeel/ ervaring mee ?

Alvast bedankt,

Pieter

Innoz
    Post count: 8

Hoi Pieter,

Een scheiding kan inderdaad slopend zijn. Je bent in een nieuwe situatie terecht gekomen, die je niet kent. Vanuit die vreemde onwennige situatie moet je allerlei keuzes maken, die nogal van invloed zijn op je toekomst.

Ik snap de aanpak van je advocaat wel. Op deze manier kom je uiteindelijk bij een oplossing die het best aansluit bij jouw wensen. Het is echter wel een weg die tijd en energie kost. Aan de andere kant, het resultaat geeft waarschijnlijk meer rust, dan wanneer een rechter gewoon een uitspraak het doet, en het dat dan is..

Je ‘eisenpakket’ neerleggen en de rechter een uitspraak laten doen is ook een aanpak. De kans is echter groot dat de rechter een uitspraak doet waar je je helemaal niet gelukkig bij voelt, en waarbij je jarenlang een slecht gevoel houdt.

Mijn insteek zou zijn; Kies voor de ingeslagen weg. Bepaal wat jouw ideaal plaatje zou zijn, waarbij het belang van je kind centraal staat. Wees daarin eerlijk en reeel, zowel naar jezelf als naar je kind, en leg de verantwoordelijkheden daar neer waar ze het best horen. En in sommige gevallen zal dat bij de ander zijn, die het dan op haar manier gaat invullen. Je zal water bij de wijn moeten doen, om er samen uit te komen. Jezelf ingraven in jouw eisenpakket, leidt tot niets, en waarschijnlijk zal het resultaat een stuk minder zijn.

Ik coach mensen die in een scheiding met advocaten verwikkeld zijn. Soms helpt het om met iemand anders dan familie (vaak emotioneel betrokken) of advocaat te praten over scheidingszaken.

Veel sterkte en succes!

Peter
    http://www.innoz.nl

britny.mark
    Post count: 1

hallo
    Vraag van mediator was reken uit hoeveel je nodig hebt.. tja en dat weigert hij. Het lijkt alsof de oorspronkelijke bedoeling van partneralimentatie ( het moeders blijft thuis dus heeft 12 jr nodig om in eigen inkomen te gaan voorzien) achterhaald is. Wat ik doe? Naast ontzettend boos & teleurgesteld & bang gevoeld te hebben… Toch maar de advocaat ingeschakeld voor 2nd opinion om mijn belangen te behartigen… fulltime werken is niet mijn idee van hoe ik moeder wil zijn.. juist niet nu, ze hebben mij nodig, en ik ben ook herstellende van een fikse hernia & operatie. Dus niet zo belastbaar. Ik weet dat er 2 kanten aan het verhaal zitten.. En dat gaat vooral over ons beide oud zeer in de relatie… dingen waar we al heel lang elkaar (ongemerkt .. iig niet expliciet) dwars mee zaten.. En ja dat kont in de geldzaken snoeihard naarvoren. Dat de wet hierbij niet echt meewerkt met die Trema normen…. ook dat is snoeihard..

Peetje
    Post count: 3

Hallo,

Ik ben al 2 jaar bezig met scheiden. Ik heb inmiddels sinds 8 mnd. een flat in een andere woonplaats als waar ik eerst woonde. Door de omstandigheden kon ik
    niet meer samen in 1 huis wonen en ben bij mijn moeder ingetrokken.Ik heb daar 2 mnd. gewoond. Daar heb ik me ingeschreven en kreeg met 2 weken een flat puur geluk. Mijn jongste dochter 12 woont bij mij. Mijn andere kinderen 17 en 20 bij mijn man. Mijn zoon van 17 wil niet naar mij komen. Terwijl ik altijd een goede band met hem had en hij die niet met zijn vader heeft. Nog steeds niet. Mijn advocaat zei over het ouderschapsplan dat ik dit met mijn dochter moest over leggen hoe zij de vakanties en zo wil. Ik heb dit netjes gedaan, maar mijn man is het er niet mee eens. Hij wil alles op zijn manier. Ik maak er geen probleem van dat mijn zoon niet komt. Doet
    heel erg pijn, maar wat moet je anders. Mijn oudste dochter zie ik ook niet. Zij woonde eerst ergens anders, maar later bij haar vader ingetrokken.

Mijn kinderen moeten nu naar de rechter omdat we er niet uit komt. Mijn jongste zegt: ik vind het best misschien gaat papa nu eens naar mij luisteren. Ik heb van mijn advocaat begrepen dat ik en mijn man ook voor de rechter moeten komen en dan een pleidooi moeten houden. Heb niet zoveel vertrouwen in mijn advocaat alles lijkt fout te gaan.

Weet iemand hoe dat gaat bij de rechter voor de kinderen. En dan voor mij. Beslist hij dan het ouderschapsplan helemaal. Mijn dochter zegt nu al als het niet zo is als ik wil ga ik niet naar hem luisteren.

Ezza
    Bijdrager
    Post count: 4

Hoi
    Allereerst zou ik het vertrouwen proberen te krijgen in je advocaat, wees eerlijk tegen hem en zeg wat je denkt! Ik heb inmiddels 7 advocaten gehad in bijna 8 jaar tijd, het zijn ook gewoon mensen die duidelijkheid nodig hebben, zonder jouw informatie kunnen ze niks. Praat met hem/haar over het ouderschapsplan (stelt in de praktijk erg weinig voor omdat iedere ouder zijn eigen weg gaat) Maar belangrijk: overleg met hem wat je kinderen te wachten staat tijdens de zitting. Het is ook verstandig om je kinderen elk afzonderlijk zijn of haar wensen op papier te zetten, dat kunnen ze ook aan jouw advocaat geven.
    Groetjes en sterkte!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.