Hulp nodig bij uw scheiding? Bel 0800 - 88 99 000 (gratis)|info@allesoverscheiding.nl

Hoe sterk sta ik?

Hoe sterk sta ik?2018-08-13T23:15:18+00:00
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 1

Hallo,

Sinds november zijn wij na 14 jaar samenwonend en ouders van 2 kinderen verwikkeld in een uit elkaar gaan situatie.
    We hebben een samenlevingscontract.
    Hij is bij ons weggegaan omdat hij een ander heeft.
    Sinds december ben ik al bezig om hem zover te krijgen dat hij zich bij ons uit laat schrijven.
    Sinds januari woont ex ook al bij zijn nieuwe vriendin. Maar hij weigert zich uit te laten schrijven waardoor ik dus geen toeslagen en aanvullende uitkering aan kan vragen zijn huidige vriendin dit dus wel allemaal krijgt.
    Wij hebben samen een koopwoning hier verblijf ik nog samen met onze 2 kinderen.
    Hij wil zich pas uitlaten schrijven als het huis verkocht is maar de wachtlijsten bij woningbouwvereniging is hier erg lang en ook particuliere woningen zijn schaars of niet toe reikend ivm huurtoeslag en heb ik dus niet zo snel een andere woning voor mij en de kinderen.
    Ook betaald hij geen alimentatie voor de kinderen.
    Hij heeft tot aan juni zijn loon ook laten storten op onze gezamenlijke rekening. Vanaf juni is hij daar mee gestopt. Nu wil hij nergens meer aan mee betalen omdat hij vind dat hij dat genoeg heeft gedaan tot juni door zijn loon te laten storten en hij zonder overleg heeft besloten de hypotheek te betalen en ik dat maar moet zien als meebetalen aan alles. Ondertussen betaal ik de vaste lasten van alles zoals verzekeringen enz die ook nog steeds op zijn naam staan omdat hij hier nog ingeschreven staat.
    Nu ben ik van mening dat dit zijn eigen keus was en hij heeft ook verschillende voorstellen afgewezen om de financiën te scheiden.
    Doordat dit nog zo erg speelt zijn er ook nog totaal geen afspraken gemaakt over de kinderen.
    Het gaat nu inmiddels ook allemaal via advocaten maar ook dat lijkt nergens toe te komen.
    Ik ben inmiddels zover dat ik er naar neig om het voor de rechter te laten komen. In elk geval voor de financiën.
    Ik zou dan willen eisen dat hij verplicht wordt om zich uit te schrijven, dat hij mij de toeslagen waar ik recht op had als hij zich uit had laten schrijven compenseert en dat hij meebetaalt voor de kinderen en het huis en de kosten die daarbij horen?

Heeft iemand hier ervaring mee?
    Met een soort gelijke situatie en weet iemand mee uit ervaring of ik sterk sta in mijn zaak??

Nyndia

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.