1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Post count: 1

Wat kan ik nu doen hier tegen.

Ik heb een vraag over de hoogte van mijn huur en huurtoeslag.
    Sinds half december 2013 lig ik in een scheiding.
    Mijn toekomstige ex-man en ik hadden afgesproken dat ik in de woning zou blijven aangezien ik ook vaak op de kleinkinderen pas en veel meer aan de woning en tuin gehecht ben dan hij.
    Hij woont dan ook tijdelijk elders.
    Meteen nadat we besloten hadden om te scheiden ben ik naar de woningstichting gegaan met de vraag of ik in de woning kan blijven en huurtoeslag kan krijgen.
    Ik kreeg tot mijn teleurstelling te horen dat de huur 8 euro te hoog is voor huurtoeslag,notabene omdat wij 2 jaar terug mee hebben gedaan aan een verbouwing om de woning energiebesparender te maken.
    Door die verbouwing ging de huur met 30 euro per maand omhoog.
    Voor mensen die toen al huurtoeslag hadden zou dat geen gevolgen hebben,maar wij hadden geen huurtoeslag.
    In 2013 was de grens voor huurtoeslag 681,02 en de huur van deze woning was en is nu nog 689,74.
    Nu kom ik erachter dat die huurtoeslaggrens voor 2014 699,48 euro is,dus hoger dan mijn huur op het moment is.
    Nu heb ik er vrijwel meteen mee ingesteld om dan maar een goedkopere 55+ woning te gaan huren,maar achteraf bevalt me dat helemaal niet en zou veel liever in deze woning blijven,waar ik ook al 23 jaar met plezier woon.
    Nu krijg ik van verschillende kanten te horen dat ik moet "vechten"voor de woning,zodat ik hier wel kan blijven,het ging maar om 8 euro.
    Op dit moment zit de woning onder die grens,maar is er een mogelijkheid dat ik hier toch kan blijven,okk als de woning na de huurverhoging eventueel wel weer boven die grens ligt?
    Kan de woningstichting nog iets voor mij doen om te zorgen dat ik hier wel kan wonen,per slot van rekening wonen de mensen die voor de verbouwing huurtoeslag kregen hier ook nog.
    Ik vind dat zo kort door de bocht,nee,je huur is 8 euro te duur,je moet eruit.
    Dan kan mijn bijna ex-man hier wel weer gaan wonen,terwijl hij geeneens behoefte heeft aan deze woning en liever op een flat woont.
    Graag zou ik weten of het voor mij nut heeft om er tegenin te gaan bij de woningstichting,of dat ik me hier zomaar bij neer moet leggen.
    Als er iets met mijn man gebeurt zou zijn,waardoor zijn salarig lager geworden zou zijn,kunnen ze dat dan ook zomaar van je verlangen?
    In de convenant staat nu dat ik de woning verlaat zodra er een woning voor me is,waar ik mee instem,maar dat zou eventueel nog veranderd kunnen worden,natuurlijk,de scheiding is nog niet uitgesproken.

Vriendelijke groet.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.