2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 1

Afgelopen week heeft mijn man me medegedeeld dat hij wil scheiden. Dat hij al 2 jaar ongelukkig is en geen liefde en passie meer voelt voor mij.
    Ik voel dit nog wel maar vecht de scheiding niet aan omdat dit geen nut heeft. Je kan iemand niet bij je houden die niet meer wil.

We zijn nu aan het uitzoeken wat er allemaal geregeld moet worden (en dat is nogal wat) En in welke volgorde.
    We worden er alleen niet veel wijzer van.

We hebben een koopwoning en 2 kinderen van 11 en 8 jaar oud. Ik heb seizoenswerk met een 0 uren contract wat eind oktober ophoudt. Ik ben dus niet in de mogelijkheid om ons huis aan te houden of om nu een huurwoning aan te nemen. We zijn nu nog op goede voet en hij slaapt nu op zolder. Maar dan kan ook niet maanden duren.

Mijn vraag is, wat moeten we in welke volgorde regelen?

Moet ik eerst het huis uit met de kinderen? (Daar is nu geen geld voor) Dus eerst toeslagen regelen en/of subsidies? Of kan dit pas als scheiding rond is? Of eerst scheidingverzoek indienen en dan een huis regelen?
    Moeten we eerst de financiën regelen of eerst een advocaat? En wanneer vertellen we het de kinderen?
    Als ik een intentieverklaring krijg, kan ik dan nog kiezen in welke wijk ik wil blijven ten bate van de kinderen of krijg ik wat aangewezen en houden ze hier geen rekening mee?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

jeroen2000
    Post count: 1

Hoi Deetje,

Je bericht is al meer dan een maand oud, dus wellicht ben je al een paar stappen verder gekomen. Je geeft aan dat jullie nu nog op goede voet zijn, en dat je samen zoekt naar handvaten om de scheiding te regelen. Wanneer dit het geval is kun je wellicht het beste een bemiddelaar of mediator inschakelen. Deze neemt je stap voor stap mee door de scheiding en alle onderwerpen komen daarbij aan bod: kinderen, alimentatie, wie woont waar, verzekeringen, pensioenen enz. Wanneer jullie alle afspraken hebben gemaakt, worden deze door de bemiddelaar op papier gezet en ingediend bij de rechtbank.

Op deze manier worden jullie ontzorgd en kun je niets vergeten wat belangrijk is.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.