1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 1

Vijf jaar gelden heb ik al een keer de scheiding van mijn vrouw aangevraagd. We zijn twee jaar uit elkaar geweest en toen ben ik tegen beter weten in weer teruggekomen. Na het bericht dat ik wilde scheiden begon mijn vrouw met een tactiek van slachtoffer zijn, dreigen, stalken, afstoten en aantrekken, ruzie maken over geld, ruzie maken met de kinderen, nieuwe vrienden en vriendinnen werden gepest of bedankten voor de eer. Mijn advocaat karakteriseerde haar als een gevaarlijke vrouw en voorspelde een langdurende vechtscheiding, hetgeen ook anderhalf jaar in beslag nam. Onze huisarts had mij wel een gewaarschuwd dat zij mogelijk aan emotionele persoonlijkheidsstoornis leed, maar dat is nooit gediagnosticeerd en dat wilde e ook niet laten onderzoeken.
    Uiteindelijk ben ik teruggekomen omdat ik de energie niet meer had om mij te verzetten tegen haar, want als ik meegaf dan gedroeg ze zich normaal en was ze charmant. Bovendien verwaarloosde ze ons koophuis, maakte niet schoon en repareerde niets. En dat was voor mij een praktische reden om terug te komen ent zoals een stabiele omgeving creëren voor de kinderen.
    Het is anderhalf jaar goed gegaan, maar sinds ze een jaar geleden ziek ik geworden gaat de relatie weer berg af. Een serieus gesprek over haar gezondheid is niet te voeren, alles wat de artsen zeggen is een fout en ze lopen met oogkleppen op. Ook wordt dit de kinderen en mij voor de voeten geworden als wij het niet met haar eens zijn. Ze is een meester in het manipuleren en in haar eigen waarheid geloven die aangepast wordt als het zo uitkomt. Mijn kinderen lijden eronder omdat ze leugens vertelt en ze zwart maakt wanneer ze daar bij vrienden, kennissen of in gezelschap interessant en zielig mee overkomt.
    Ik dacht dat ik het vol kon houden en dat ging ook redelijk en ik kan de muur naar de buitenwereld ook overeind houden. Innerlijk ben ik aan het einde van mijn latijn, gespannen, moe en voortdurend op mijn hoede dat ik niet verkeerds zeg of doe. Ik zie er tegenop als een berg om over scheiden te beginnen want dan begint alles op nieuwe en nog erger dan de vorige keer. Maar toch hoop ik dat het ophoud en dat er ruimte komt voor een rustig leven en nieuwe vrienden leren kennen en misschien gelukkige relatie.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.