3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 1

Na meer dan 20 jaar huwelijk heeft mijn vrouw begin januari van dit jaar aangegeven te willen gaan scheiden, omdat (zoals ik meer op dit forum lees) het gevoel er niet meer is. Ze zegt dat ze nog wel van me houdt, maar we geen echte relatie meer hebben. We hebben onze scheiding in gang gezet: we wonen nog onder 1 dak; zij gaat over 1 maand in een eigen woning wonen.

Ik voel dat ik dat onderhand kan accepteren.

Nu heeft zij eind vorig jaar iemand leren kennen (een oud klasgenoot) waarmee ze verder wil. Ze is weekenden bij hem en binnenkort gaan ze een weekend naar het buitenland. Ze heeft hem ook aan onze kinderen (allemaal tussen de 15-20 jaar) voorgesteld. Hoewel ik rationeel weet dat we aan het scheiden zijn, de relatie over is en zij over een maand het huis uit is, doet dit mij veel pijn en maakt het mijn afscheid van ons huwelijk veel zwaarder. Zij heeft nu ongetwijfeld een roze bril op, maar ik voel mij na ruim 20 jaar huwelijk respectloos behandeld en "ingeruild".

Kort gezegd: het hoofd weet dat het onze relatie over is, maar het hart voelt dat ze mij nog wel raakt. Hoe kan ik hiermee omgaan??

Maria76
    Bijdrager
    Post count: 2

Beste Ludovic,
    Ik ben nieuw op het forum, weet niet of je nog op een reactie zit te wachten op dit onderwerp. Ik denk dat je vrouw inderdaad een roze bril op heeft. En dat zeg ik, omdat ik dat weet uit eigen ervaring. Pas later, tenminste zo ging het bij mij, realiseert zij zich dat het wel heel hard ging en wellicht valt ze van haar roze wolk en realiseert ze zich dat het absoluut niet netjes was ten opzichte van jou. Ik hoop dat je je inmiddels beter voelt en je hart het wat meer los kan laten.

sandra
    Bijdrager
    Post count: 1

Ik ben 3 jaar terug gescheiden. Mijn ex man zijn liefde voor mij was over. Ik kon daar niet mee leven ging er aan kapot en heb zelf de scheiding op gang gebracht. Ik was dood ongelukkig maar kon niet meer leven met het idee dat hij klaar met me was. Na een jaar ging het een stuk beter met me. Tot de dag dat mijn ex man vertelde dat hij een nieuwe relatie had. Mijn wereld storte helemaal in en ik beleefde de scheiding helemaal weer opnieuw. Nu weer 2 jaar verder heeft mijn ex man weer een nieuwe relatie. Ik ben er helemaal kapot van en doe niks anders dan huilen. Het lijkt wel dat ik nooit meer over hem heen kom. hoe verwerk je zoiets. Ik zou het ook echt niet weten

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door . Reden: Nog iets toe te voegen
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.