2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 2

Hallo iedereen,

Ik hoop dat ik hier wat informatie kan vragen. Ik ben op dit moment nog getrouwd met een Chinese (met tijdelijke verblijfsvergunning bij partner) maar er zit een scheiding aan te komen helaas. We woonden beide in een appartement in Nederland, wat door haar ouders vanuit China gekocht was. Het appartement stond op haar naam, maar ze heeft geen huur hiervoor aan haar ouders hoeven te betalen. Uiteraard betaalden we wel samen de gezamenlijke woonkosten (vve, GWL, internet, verzekeringen, onderhoud etc).
    Nu heb ik een brief van haar ontvangen, waarin ze eist dat ik voor de afgelopen 4 jaar dat ik daar heb gewoond, 500 euro per maand ga betalen, totdat die 4 jaar afbetaald zijn, een totaalbedrag van 24.000 euro. Wij hebben niets vastgelegd over huur of kosten die ik zou moeten betalen om daar te wonen. Ook zijn wij zonder huwelijkse voorwaarden getrouwd.

Nu is mijn vraag, staat zij in haar recht om huur te vragen over deze 4 jaar waarop wij samen hebben gewoon in een appartement waar ze zelf ook geen huur kosten aan heeft gehad?

rvoosterhout
    Bijdrager
    Post count: 2

Op dit moment woon ik trouwens niet meer in dit appartement en ik sta ook niet meer op dit adres ingeschreven.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.