Hulp nodig bij uw scheiding? Bel 0800 - 88 99 000 (gratis)|info@allesoverscheiding.nl

Nieuw op zoek naar hulp, enorm verdrietig

Home » Onderwerp » Scheiden – Ja of Nee » Ik weet het niet meer » Nieuw op zoek naar hulp, enorm verdrietig
Nieuw op zoek naar hulp, enorm verdrietig2018-08-01T05:27:25+00:00
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 2

Hallo allemaal,

Na 25 jaar is toch wel plotseling afgelopen week mijn huwelijk gestrand, vanaf ons 17e zijn we bij elkaar geweest maar ze wil weg. Ik heb hier natuurlijk schuld aan: ben een beetje workaholic geweest, tikkeltje introvert, verlegen en nu is hier de prijs. Ik heb hier ook spijt van en verwijt me dat ik me niet verder open heb gesteld, meer romatisch ben geweest, minder gewerkt had….

We hadden een goed huwelijk met hoge ups en soms downs ik had een zeer goede baan en mijn partner kon 12 jaar thuis blijven voor de kinderen, dit was nooit mijn keuze maar bewust haar keuze. We waren gelukkig, kinderen waren blij, we deden veel leuke dingen.

Er lag om ons uitgave patroon bij te houden een zware verantwoordelijkheid bij mij. Vorig jaar ben ik voor het eerst in mijn leven ontslagen en hiervan (eigen waarde) toch mee in de knoop gekomen. Op zich niet zo veel aan de hand want er was binnen no-time een andere baan maar het gevoel van eigenwaarde had een behoorlijke deuk opgelopen

Nu heeft mijn vrouw dus afgelopen week gezegd dat het over is, we gaan uit elkaar. Momenteel voel ik me diep diep ongelukkig ik moet en ga mijn allerdierbaarste maatje missen, waar ik 25jaar lief en leed mee heb gedeeld, die mij verzorgd heeft en die ik verzorgd heb. Als hard werkende man schiet de angst me in mijn lijf dat ik mijn kinderen ook niet zo vaak meer zal zien, misschien gaan ze wel volledig bij hun moeder leven wat ik verwacht. En dus ben en blijf ik alleen, ik voel me nu al eenzaam en behoorlijk depresief maar de toekomst maakt me helemaal somber.

Als man blijf ik het moeilijk vinden mijn emoties onder controle te brengen maar ik ben zo verschrikkelijk intens verdrietig, snap het niet, ik vind haar ook nog steeds zo leuk en mooi.

Ik heb al wel hulp gezocht maar zoek eigenlijk nog mensen die sterk genoeg zijn om mij te helpen, een schouder om op te steunen, iemand die me een hart onder de riem steekt wanneer nodig.

Ik mis het leven, ik mis mijn gevoel, ik mis mijn gezin (nu al) mocht er iemand zijn die met me wil praten/chatten, sterk is, eruit is gekomen dan hoor ik het graag….ook advies over chat groepen elders hoor ik graag (ik kan ze maar moeilijk vinden)

timo27
    Bijdrager
    Post count: 1

Hallo Dalton,

Veel overeenkomsten met mijn situatie.Ik vind het jammer dat er niet veel gereageerd wordt in dit forum. Deze week vertrekt mijn vrouw definitief naar haar nieuwe woning. Een besluit van haar kant, nadat we nog wel geprobeerd hebben elkaar terug te vinden. Helaas werd er alleen van mijn kant nog gewerkt aan de relatie en had zei zich al wel neergelegd bij haar beslissing. Uiteindelijk werd het mijn best doen me teveel en heb ik de knoop doorgehakt. Een tijd lang voelde dit als opluchting maar nu alles zo dicht bij komt ben ik bang voor het gemis van de kinderen en de stilte in huis. Gelukkig verloopt alles in goed overleg en zal ik de kinderen voldoende zien (co-ouderschap) maar het missen van m’n beste maatje en lieve partner is enorm zwaar. Ben benieuwd hoe het inmiddels met jou gaat. Gaat het al beter of is het gemis nog heel groot?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.