Hulp nodig bij uw scheiding? Bel 0800 - 88 99 000 (gratis)|info@allesoverscheiding.nl

Nieuwe relatie en verwerken scheiding

Home » Onderwerp » Nieuwe relatie » Nieuwe relatie » Nieuwe relatie en verwerken scheiding
Nieuwe relatie en verwerken scheiding2016-03-02T09:13:31+00:00
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 2

Mijn ex en ik zijn nu net iets langer dan een jaar uit elkaar. We waren 10 jaar samen waarvan 5 jaar getrouwd. Vorig jaar was de scheiding rond. Ook al was ik de scheidingsmelder, vond ik het een erg moeilijk en verdrietig proces. Als dit besluit is gevallen betekent het niet dat je opeens niet meer van iemand houdt. Op een gegeven moment kwam er voor mij een besluit dat onze relatie geen toekomst meer had. Iets waar ik al een paar jaar mee bezig was. Elke keer hoopte ik ook dat het beter zou worden, maar voor mezelf zag ik geen verbetering/ontwikkeling. We zijn nog wel in het laatste jaar voor de scheiding in relatietherapie geweest. Dat heeft wel wat geholpen, maar ik denk dat voor mij de hulp al een beetje te laat kwam.

Ik ben vrij snel een nieuwe relatie begonnen. Dat heeft zijn voor en nadelen. Aan de ene kant had het misschien beter geweest om langer te wachten, maar aan de andere kant denk ik dat ik dan erg depressief zou zijn geworden. Het is ook fijn dat er weer iemand is die om je geeft. Mijn vriend is erg lief voor mij en geeft mij ook de ruimte om de scheiding te verwerken. Het is een lang proces wat ik alleen maar kan vergelijken met een rouwproces met veel ups en downs. Elke dag gaat weer een stukje beter, maar heb ook weleens een slechte dag ertussen zitten. Het heeft denk ik tijd nodig. Ik ben heel erg blij met mijn vriend, maar ik mis denk ik af en toe iemand die echt begrijpt hoe het is. Mijn vrienden zijn ook erg lief en kan ik ook alles mee delen, maar op een gegeven moment denk je dat ze het zat zijn om je verhalen aan te horen ook al zeggen ze van niet. Zij hebben het zelf ook niet mee gemaakt (gelukkig maar) en dan mis je toch een stukje herkenning. Vandaar ook dat ik mijn verhaal op dit forum wilde plaatsen.

Herkenbaar voor anderen mijn verhaal?

Joost3
    Post count: 1

Hoi Jackie,

Heel herkenbaar ik ben vanaf mijn 17 bij mijn ex en naren huwelijk van 17 jaar heb ik de stekker eruit getrokken en een hele lieve vrouw ontmoet, ook gescheiden en daar heb ik nu 3 jaren een relatie mee. De Arm om je heen, het delen helpt veel alleen het verwerken moet je alleen doen merk ik nu. Ik ga nu weer door een rouwfase en ben erg verdrietig over alles en dan merk je dat verdriet voor iedereen anders werkt. Ik denk dat je het de tijd moet geven en de dag het beste kan nemen zoals het komt. De ander begrijpt je wel dat denk ik wle maar je gevoel kan toch anders zijn, de onmacht, het gemis, het niet jezelf kunnen zijn, etc. Ik dank je voor je bericht het helpt mij zeker in de verwerking en het feit dat ik niet alleen ben met dit verdriet. Een nieuwe vriendin merk ik nu is voor mij de oplossing niet, het is fijn heerlijk om geliefd te worden door een ander en de arm en de tijd samen, maar gevoel van alleen zijn en het eerst verwerken komt terug. Heel verdrietig na 3 jaren weer terug bij af, sterker nog verder weg.

Groet joost

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.