Hulp nodig bij uw scheiding? Bel 0800 - 88 99 000 (gratis)|info@allesoverscheiding.nl

noodopvang bij echtscheiding

////noodopvang bij echtscheiding
noodopvang bij echtscheiding 2014-02-18T14:17:44+00:00

Terug naar website Forum Wonen Onderdak elders noodopvang bij echtscheiding

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Post count: 19

Mijn vrouw heeft afgelopen weekend gezegd met de scheiding in te stemmen indien ik per direct het huis verlaat. Zij beweert dat zij het alleenrecht op de woning heeft en voor de kinderen moet zorgen die thuis wonen maar inmiddels volwassen zijn.

Ik heb daarop geantwoord dat ik dat niet ga en kan doen omdat ik dan het woonrecht verlies, het onredelijk vind omdat de hypotheek en de overige vaste lasten van mijn salaris worden betaald en niet zomaar van het een op het ander moment onderdak heb.

Inmiddels heb ik er een paar dagen over nagedacht en tot de conclusie gekomen dat het misschien wel een uitweg uit de impasse is om per direct de gezamenlijke woning te verlaten. Het is dan misschien wel een tijd zwaar maar altijd beter dan door te gaan in een huwelijk dat alleen maar op papier bestaat en waarin je bij elkaar blijft omwillen van de ‘zekerheid’.

Een tijdje gelden heb ik op het NOS journaal een rapportrage gezien van een woonproject in Arnhem waar mensen die plotseling uit elkaar gaan een tijdje kunnen wonen totdat ze een permanente woning hebben. Ik heb al op internet gezocht maar kan geen referentie vinden. Misschien kan iemand mij op weg helpen.

Alvast bedankt,

Wim

kiekiek
    Post count: 80

Ik heb een half jaar tijdelijk op Houtbouwpark Rivierenland in Maurik in een chalet gezeten, is dat wat? En er zijn wel meer van dergelijke parken te vinden. Lijkt me trouwens logisch dat als jij de woning verlaat, dat zij de volledige kosten van de woning gaat dragen. Jij komt opeens ook voor extra kosten te staan.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.