2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Post count: 1

Hallo lezers,

Ik hoop dat ik in de goede rubriek zit, anders mijn excuses.

Ik zit met een brandende vraag en hoop dat iemand de moeite neemt om mij tips te geven. De zaak is deze:

Mijn vrouw heeft al bijna vijf jaar een affaire met een andere man. We hebben twee jongens, die beiden een uitkering hebben en begeleid wonen. De oudste is 19 en de jongste 18. Ze zijn in de weekeinden thuis en omdat vrouwlief iedere avond weg is, ben ik nog steeds onvrijwillig oppas, omdat de jongens niet zelfstandig thuis kunnen blijven. Ik ben dit leven gewoon zat en zou ook mijn vleugels willen uitslaan. Zelf ben ik 54 en heb een goede baan. Aangezien ik niet van plan ben om mij de rest van mijn leven te laten uitzuigen vanwege alimentatieplicht zou ik graag willen weten wat mijn rechten en plichten zijn.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Jazz17
    Post count: 2

Of je alimentatieplichtig bent zal afhangen van het hoeveel je vrouw verdient. Wij hebben dit onlangs uit laten zoeken door een mediator met juridische achtergrond. Het fijnste voor jou zou zijn, dat mocht ze recht hebben op partneralimentatie, ze hier afstand van wil doen, en in de plaats daarvan een bedrag wil aanvaarden, dan ben je er in 1x vanaf. Ik raad wel aan het nog even goed uit te laten zoeken door iemand met een financiële/fiscale achtergrond.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.