Hulp nodig bij uw scheiding? Bel 0800 - 88 99 000 (gratis)|info@allesoverscheiding.nl

scheiden, en opties open houden om toch weer iet op te bouwen…

Home » Onderwerp » Scheiden – Ja of Nee » Ik weet het niet meer » scheiden, en opties open houden om toch weer iet op te bouwen…
scheiden, en opties open houden om toch weer iet op te bouwen…2017-06-27T06:26:44+00:00
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Post count: 3

Hallo Allemaal,

Ik dacht laat ik hier maar eens wat schrijeven en kijken of mensen hetzelfde hebbenmeegemaakt.

Ik ben een man inmiddels 18 jaar samen, en een dochter van 15 jaar oud. Op tweede paasdag geeft mijn parner echt uit het niets ineens aan dat ze niet meer verder wil en wil scheiden.

Items die aangegeven warden waren o.a niet gehoord voelen in de relatie, zichzelf weggecijfert hebben, niet goed grenzen aangegeven hebben en het gevoel is weg. Ruimte willen hebben, eigenlijk te vroeg in een relatie gegaan te zijn, nooit eiegn boontjes gedopt te hebben en zichzelf kwijt zijn.

Alles is in een strom versnelling gegaan, Alles ligt al via de mediator bij de rechtbank, en ze heft een Eigen plek gevonden terwijl ze nog bij ons woont op dit moment en over twee weken daarheen gaat.

Het rare is de druk is er nu af, en ineens kan ze open praten, we zijn nog steeds intiem, meer dan daarvoor , knuffelen nog etc.

Ze geeft aan dat nu de druk van de relatie eraf is dat ze de optie open wil houden om een manier te vinden of nieuw op te bouwen met ons samen. Ik vroeg waarom ze dan so rigorous met een scheiding moest komen,. Ze gaf aan dat ze dit nodig had??

Ik heb bijna het idee dat er een midlife crisis spelt. Ze zegt ook niet klaar met ons te zijn en de basis goed is.

Op 1 of andere manier heft zij zich een rol in de relatie aangementen, door aangeleerd gedrag of iets, geen idee.

Relatie Therapie wil ze niet etc.

Ik weet nu niet of ik de opties moet openhouden, we houden beide veel van elkaar dat is een fiet en zijn ook beste maatjes. Maar weet nu niet of dit allemaal normal is dat nu de druk eraf is dat dingen gaan zoals ze horen ineens en eigenlijk altijd al had moeten zijnzo.

OF dat dit gedrag van haar gewoon its is wat bij een scheiing hoort?

Aan de andere kant denk ik dat als je ergens helemaal klaar mee bent, je geen kusjes aan je toekomstige ex geeft als je thuis komt, intiem bent, knuffelt etc??

Zit in een rare situatie, maar goed, ik ben nog nooit gescheiden en weet niet of dit is zoals het is..

alvast bedankt

Valeria64
    Post count: 9

Mijn scheiding is op zich heel anders gegaan, maar ik kan me haar situatie wel voorstellen. Dingen sluipen er in de loop der tijd in, we cijferen ons inderdaad weg, iedereen komt eerst en dan wij (moeders) pas. En dat breekt ons op een gegeven moment op.
    Mijn exgenoot is zelf weggegaan, maar ik heb het als een enorme bevrijding gevoeld, naast alle andere gebruikelijke gevoelens van woede, verdriet, mislukking enz.

Zoals ik het nu zie, zij stelt zichzelf nu op de eerste plaats en wil gaan uitzoeken wat zij wil. En misschien nu de druk van de ketel af is, wil ze wel jullie terug, maar niet in de oude setting.

Als je nog van haar houdt, hou dan de opties open maar ga niet in een onderdanige rol, alles doen zodat ze terugkomt. Probeer een beetje te zijn de man waar ze verliefd op is geworden. 😉

Afijn, veel succes!

senso
    Post count: 3

Valeria64,

bedankt voor je reactie.

klopt inderdaad wat je zegt, ze heeft zichzelf steeds weg gecijfert, ondanks dat ik altijd zei dat dit niet hoefde. Maar voor haar was dat aangeleerd en hoorde zo op 1 of andere manier.

denk inderdaad dat ze haar eigen zichzelf weer moet vinden etc, en dat voor haar de enige manier is om dit op deze manier te doen.

Zoals gezegd ik denk dat de meeste hier die scheiden, niet meer intiem met elkaar zijn etc, bij ons beide is er nog veell liefde voor elkaar en zijn beste maatjes etc. En dat is natuurlijk opzich vreemd als je gaat scheiden.

De mediator gaf zelfs een compliment dat wij het zo goed geregeld hebben samen en zo makkelijk, en dat ie dat niet vaak tegen kwam. En vroeg ook aan haar of ze wel zeker wist of de scheiding door zou moeten gaan.

Op dit moment woont ze nog hier, en heeft wel haar eigen plek al gevonden, ‘smorgen en s avonds is het nog een kus een een knuffel en samen op de bank filmpje kijken en leuke dingen doen.

Dit geeft voor mij ook aan dat ze er nog niet helemaal klaar mee is, maar het meer iets is van haar eigen indentiteit terug vinden om stereker in de relatie te staan, ipv van zichzelf constant verliezen in het geheel. Nu de druk van de relatie eraf is geeft ze aan dat haar gevoelens terugkomen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.