1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Post count: 9

Ik ben nieuw op dit forum en lees veel schrijnende verhalen. Mijn scheiding ligt al dik achter de rug maar ik heb nog met hem te maken en dat gaan niet goed. Vandaar dat ik hier kom lezen naar andere ervaringen, hoop ik.
    Ik heb, notabene op zijn verjaardag, te horen gekregen dat hij wilde scheiden en dat hij de laatste 10 jaar alleen bij me is gebleven voor de kinderen. Het voelde als een mes in mijn rug. Ik heb gelijk toegestemd, want ik ga niet bij iemand bedelen om ajb nog 10 jaar bij elkaar te blijven en me dagelijks af te vragen of die nog van mij houdt of me alleen gebruikt.
    Hij is toen het huis uit gegaan en zijn gang gegaan, een andere vrouw leren kennen, samenwonen. Ik had daar totaal geen problemen mee, want ik hoefde hem niet meer, maar wat wel heel vervelend was, was dat hij totaal niet meewerkte aan de scheiding. Zei wel iedere keer ‘ja, dat doe ik’ maar dan kwam er niks. Na ongeveer een jaar heb ik zelf de scheiding aangevraagd en hij reageerde ook totaal niet, deed alleen de dingen die echt gedaan moesten worden. Dus we zijn echt bij de rechtbank gekomen en de scheiding was eindelijk na 2 jaar uitgesproken. Dit is de hele korte versie waarbij de puber kinderen maar even voor het gemak buiten gelaten worden.
    Helaas ben ik nog steeds financieel van hem afhankelijk. Dat vind ik op zich al niet fijn, maar wat het helemaal erg maakt is het feit dat hij heel veel achterstand heeft, puur omdat die een gat in zn hand heeft en het is ikke, ikke ikke en ex en dochters mogen stikken.

Maarrrrrrr, ik laat mij niet kisten. Ik ben door dit alles alleen sterker geworden en ik ga mijn eigen weg. Zodra ik financieel onafhankelijk ben, is die deur goed op slot en flink dichtgetimmerd. Ik kijk naar mijn toekomst, samen met mijn dochters en heb weer veel plannen.
    Ik ben nu veel gelukkiger dan ik de laatste paar jaren met hem was. Er is een nieuwe periode aangebroken en ik kan doen wat ik zelf wil en dat voelt heerlijk.

Dus, als ik iets mee kan geven: trek niet meer aan een ‘dood paard’ en probeer er iets leuks voor jezelf te maken. Want zoals nr.14 zei: ‘Ieder nadeel heeft zn voordeel’ 😉

Groetjes
    Valeria

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.