Hulp nodig bij uw scheiding? Bel 0800 - 88 99 000 (gratis)|info@allesoverscheiding.nl

Wat kan ik verwachten van een rechtzaak?

////Wat kan ik verwachten van een rechtzaak?
Wat kan ik verwachten van een rechtzaak? 2018-07-03T13:30:16+00:00

Terug naar website Forum Een Scheidingsprocedure Scheidingsprocedure Wat kan ik verwachten van een rechtzaak?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 2

Goedemiddag,

In maart 2016 besloot ik na 19 jaar mijn relatie te verbreken. In november 2016 heb ik ruzie gehad met mijn ex-schoonmoeder; volgens haar was ik dik en lelijk, dom en het leven niet waard. Het voelde als een klap in mijn gezicht en ik was radeloos. Ik heb haar het huis uitgezet en tegen mijn ex gezegd dat ik zijn steun wilde en dat hij achter me moest staan en niet naar haar verjaardag moest gaan om zo een statement te maken dat alles wat ze zegt: echt niet kon. Mijn ex is toch met de kinderen naar de verjaardag gegaan en ik voelde me in de steek gelaten. Ik vroeg nooit veel, maar nu had ik zijn steun harder nodig dan ooit. Mijn ex is ook iemand die me niet mooi vond en slim vond dus zijn reactie verbaasde me niets. Alleen je hebt de hoop dat er iemand genoeg van je houdt en voor je opkomt. Sinds die tijd is het nooit meer goedgekomen. Ik ben in een burn out terecht gekomen en in therapie gegaan. Na jarenlange verwaarlozing kreeg ik weer wat zelfvertrouwen en het grijze muisje dan altijd naar beneden keek, werd een 35 jarige trotse vrouw, ik kleedde me mooi en maakte me weer mooi op en het viel mensen op, mannen in het bijzonder. Ik kreeg aandacht en ik hield ervan en zocht het ook op. Tot op een dag ik ruzie met mijn ex kreeg en het huis uit stormde. In een bui van woede ben ik vreemdgegaan. Eenmalig! Ik heb het ook opgebiecht en liep met een onwijs schuldgevoel rond. Na lange gesprekken zei mijn ex dat hij me vergaf. Achteraf bleek dat hij ook een vrouw had getroffen, maar hij onthulde het pas na een half jaar en ze hadden een relatie. Ik wilde niet als tweede vrouw leven en verbrak een dag voor het overlijden van mijn moeder de relatie. Mijn ex had inmiddels een mediator gevonden om de scheiding te laten afronden. Ik woonde nog steeds in het gezamelijke huis, maar zijn gedrag veranderde en het was niet goed voor de kinderen dat we beide in een huis woonde. Begin juli 2017 vroeg ik hem te vertrekken maar dat deed hij niet. Dus ik ben gegaan, omwille van de kinderen. Hij hield van me en wilde het nog proberen. Ik woonde tijdelijk bij een vriend en we zouden mijn moeder die maand uitstrooien in Oostenrijk. Mijn ex mocht mee, maar hij moest nadenken en zou alleen op reis gaan. Bij terugkomst bleek dat hij naar Polen was gegaan voor een vrouw die hij op een site ontmoet had voor vrouwen die graag naar NL wilden. Die zelfde week pakte hij mijn kleding in vuilniszakken samen met zijn ouders en liet me gedwongen afstand nemen van de inboedel. Ik had geen werk en geen geld, dus ik tekende en geloofde hem op zijn woord toen hij zei dat we nog samen zouden kijken in het huis. Achteraf zegt hij: je hebt getekend dus jammer dan! Niet alleen het huis ben ik kwijt, maar ook alle herinnering aan mijn moeder en aan de geboortes van kinderen, foto’s die hij heeft vanaf mijn 16de, alles. Ik vertrouwde hem en nu was ik alles kwijt voor 3000 euro. Maar goed, twee weken later kwam de pool naar nederland om bij hem te wonen. De kinderen kregen geen introductie of niets. Ze kwamen bij hem en gelijk woonde er een onbekende vrouw bij hen die ook nog eens op vakantie met hun zou gaan. Ik heb getekend dat hij en zijn ouders en zussen op vakantie mochten met de jongens, maar een onbekende vrouw van wie ik de intenties niet kende hoefde niet mee. Vertrouwde het gewoon niet. Daarnaast wilde ik dat de kinderen de aandacht kregen die ze nodig hadden net na hun moeder uit huis was gezet. Ons huis staat onder water en hij eist bijna 80.000 euro van me. Uit diverse posten uit het verleden. We hadden geen schulden, dit gaat alleen om het huis en de eigen inbreng van hem toen we kochten die hij ruim 12 jaar terugeist van mij. Daarnaast eist hij de voogdij over de kinderen. Nooit deed hij wat met de kinderen en nu is hij ineens rolmodel vader. Mijn ex is een narcist en volgens mijn psycholoog is mijn ex iemand die zich schuldig maakt aan gaslightning. En dat hij dit jaren bij mij heeft gedaan is niet erg, maar ik merk dat hij dit ook doet bij de kinderen en dat doet me heel veel verdriet. Maaarrrrr, de rechtzaak nadert in augustus, zowel voor het huis en de kinderen en ik ben doodsbang. Ineens zegt mijn ex dat ik verhalen loop te verzinnen en dat hij geen vriendin had tijdens onze relatie. En over de vrouw die drie weken bij hem inwoont zegt hij; kan toch, het was liefde op het eerste gezicht, maar ik geloof dat niet. Zou je als man na twee weken een vrouw al voorstellen aan je ouders? Zou je als Poolse vrouw na twee weken al je koffers pakken en je hebben en houwen naar NL verhuizen? Ik weet het niet. Ik ben bang dat de rechter zijn leugens geloofd en dat ik straks zonder kinderen en met een schuld kom te zitten van 80.000euro. Heeft iemand een idee hoe een rechter denkt of handelt? Ik ben echt de laatste maanden geterroriseerd door hem. Denk aan langs mijn huis rijden en stilstaan om te kijken of ik thuis ben, veilig wonen inschakelen zonder reden, gemeentes bellen om te zeggen dat ik niet meer op mijn adres woon, mobiele abonnementen afsluiten op mijn naam, camera beelden maken van mij etc. Kleine dingen misschien, maar als ze zo vaak voorkomen gruwelijk irritant. Ik ben zo nerveus voor die rechtzaak, mijn ex lijkt op papier ideaal, maar hij heeft geen vrienden en dergelijke en dat is niet zonder reden. zal een rechter hier doorheen prikken? Wat kan ik verwachten?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.