2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Post count: 4

Hoi,

Wij zijn bijna 12 jaar samen en hebben een huwelijk van bijna vijf jaar, en samen hebben we een dochter van net drie jaar.
    Wij kunnen niet meer samen door een deur, en hebben alleen maar ruzie. We kunnen beiden niets meer goed doen. Ook een stukje vertrouwen van mijn kant naar hem toe is weg. Dus vorige week net besloten dat we gaan scheiden.
    Onze huis is ook minder waard inmiddels, en alleen maar te verkopen met verlies, nu heb ik op het net gevonden dat (net als bij u) mijn man mij kan uitkopen, tenminste wanneer hij qua geld een achterdeurtje heeft. Moet hij er wel een nieuwe hypotheek op zetten. Anders is het toch verkopen, en het verlies delen, en dus allebei voor de schulden opdraaien!! Dat gaat er bij ons ook gebeuren denk ik 😥
    Maar dit zijn twee opties, die ik heb gevonden!!
    Heel veel sterkte met dit alles.

Gr Marlanda

ghendriks
    Post count: 10

Beste allemaal,Mijn man heeft na 5 jaar huwelijk, 15 jaar relatie en een zoontje van 2 te kennen gegeven al meerdere keren, dat hij wil scheiden.Als ik thuis om uitleg vraag, erover wil praten, wil hij het niet en doet vervolgens weer leuk, lief en aardig alsof er niks aan de hand is.Maar goed hierdoor ben ik erg in de war en ben bezig met info inwinnen voor als hij het echt wil doorzetten en als hij hier weer mee dreigt dat ik het evt kan doorzetten maar wel precies weet waar ik aantoe ben daarna.Wij hebben dus een koopwoning in een neiuwbouwwijk waar al veel te koop staat voor langere tijd, als we het verkopen maken we zoiezo verlies, dat verlies delen we, dat lijkt mij dan althans.maar war nou als hij erin wil blijven? dit gaf hij aan namelijk, maar de hypotheek volledig op zijn naam zetten op zijn inkomen alleen red hij het niet, wel kan hij de lasten betalen van zijn inkomen alleen.Mijn vraag nu is dus, stel we gaan scheiden, hij blijft en ik ga, ben ik dan nog verplicht om de lasten te delen? of kan er iets in het convenant worden opgenomen dat alleen hij ervoor opdraait? wie kan mijn vraag beantwoorden?groeten Tally888

Beste Tally888, Probeer deze situatie in eerste instantie verstandig aan te pakken en probeer gewoon financiele duidelijkheid te krijgen over jullie huidige en toekomstige situatie.
    De bank zal een hoofdelijke aansprakelijkheid hebben gebraagd bij de verstrekking van de lening. Je blijft dus hoe dan ook voor de schuld verantwoordelijk. Ook wanneer je vertrekt en onderling zou afspreken dat hij de schulden draagt van de woning, blijf je aansprakelijk. Des te meer reden om dus te zoeken naar heldere en werkbare oplossingen, zodat je weet waar je aan toe bent en bovendien samen de financiele consequenties in beeld hebt.
    Ga gewoon eens met elkaar om tafel zitten en probeer te bespreken hoe je afscheid kunt nemen van elkaar. Dan hoef je het dus niet over het waarom te hebben. Hou voor ogen dat jullie beiden ouder blijven van de kinderen en ook om die reden gebaat zijn bij werkzame oplossingen.
    Alvast succes en vraag gerust als je meer hulp nodig hebt.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.