1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Post count: 1

Hallo,

Ik zit midden in een scheiding. Mijn ex ging vreemd en is nog met die vrouw.
    Wij hebben geen kinderen, wel een eigen huis. De inboedel verdeling moet nog. Ik weet nog niet of er schulden zijn.
    Ik ben om emotionele reden uit het huis gegaan. Ik had mijn hielen nog niet gelicht of mijn ex en zijn vriendin zat en in het huis en de volgende ochtend heeft hij om privacy redenen,zegt hij, de sloten vervangen van het huis.
    Toen ik er nog in zat heb ik het even overwogen te doen omdat hij te pas en te onpas het huis binnen kwam maar ik deed het niet omdat het ook zijn huis is.
    Maar zo blijkt weer een brutaal mens heeft de halve wereld.

Zijn vriendin woont in een andere koopwoning uit een vorig huwelijk van haar. Die woning is echter verkocht en zij moest er uit. Mij ex had bedacht dat zij dan wel in onze woning kon wonen. Hij heeft dit zonder overleg met mij en de advocaten gedaan.

Nu staat er nog een groot deel van de inboedel in het huis en wordt gebruikt door haar.
    Ik heb nu zo’n afkeer van al het spul. Zij heeft overal aangezeten, ingezeten, ingelegen en noem maar op.

Nu denk ik er sterk over om helemaal af te zien van de inboedel. Het is maar materieel en overal kleven negatieve herinneringen aan die ik liever niet mee neem in mijn nieuwe leven. En alles is naar mijn gevoel besmet door haar.
    Ik ben niet meer in het huis geweest en wil er liever ook niet meer in. Het huis gaat de verkoop in dus al het verkocht wordt moet het spul,eruit.

Ik ben bezig geweest een inboeldellijst op te stellen. Jeetje, wat veel,spullen waar ik van af zie.
    Er komt zeker door de jaren heen wel weer spul voor mij.
    Mij zus en ik hebben uitgerekend als je het spul door een taxateur op waarde laat bepalen en je wil het verkopen dat je er zo’n 70% op verliest incl. Inhuren taxateur.

Wat zou ik er tegenover kunnen stellen van mijn ex als ik compleet af zie van de inboedel in het huis.
    Wie heeft tips adviezen en ervaring op dit gebied
    Ik hoor het graag!

River

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.