Hulp nodig bij uw scheiding? Bel 0800 - 88 99 000 (gratis)|info@allesoverscheiding.nl

Arbeidsongschikt en scheiden

////Arbeidsongschikt en scheiden
Arbeidsongschikt en scheiden 2017-03-02T18:21:55+00:00

Terug naar website Forum Praktische zaken Vraag en Aanbod Arbeidsongschikt en scheiden

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 1

Hallo,

ik overweeg te scheiden van mijn partner, we hebben 3 kinderen. Ik ben sinds een jaar 100% arbeidsongeschikt verklaard en verdien maar een paar honderd euro per maand (70% van twee dagen werken pwk). Hoe kan ik rondkomen als ik zou gaan scheiden?
    Heb ik recht op partneralimentatie? en als dat niet voldoende is (hij is zzp-er) heb ik dan recht op bijstand?

Of weet iemand waar ik die informatie kan vinden?

gr

Elke
    Post count: 3

Ik ben ook arbeidsongeschikt en heb bij het UWV gelezen dat je een aanvullingsuitkering kunt krijgen tot 100% van wat je laatste loon was.
    Hoe precies weet ik ook niet maar je zou er op kunnen gaan zoeken.
    Verder is je man verplicht om mee te betalen voor de kinderen tot 18 jaar en gedurende 12 jaar partner alimentatie maar naar inkomen en wat afgesproken wordt in het convenant.
    Kom je dan nog onder bijstandsniveau kun je bij de gemeente aankloppen maar dan mag je weer niet teveel eigen geld hebben.
    Moeilijk, moeilijk, moeilijk waar te beginnen, zit in het zelfde schuitje, ik wil scheiden en partner werkt niet mee om hier samen uit te komen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.