4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Post count: 5

Hai,

Jammer dat je geen reactie hebt gehad op je vraag. Ik zit met hetzelfde probleem. Ik wil scheiden, maar mijn man accepteert dat gewoon niet. Hij heeft al mijn bezwaren weggenomen door aan mijn eisen tegemoet te komen. Nu zitten we in een vreemde situatie, doordat we allebei opons tenen lopen om de sfeer goed te houden. Heel vermoeiend allemaal.

Mijn besluit om te scheiden staat vast, maar ik kan geen kant op. Ik kan niet zomaar weglopen, mijn kids achterlaten, en ergens anders gaan logeren. Ik werk hier vlakbij en heb niemand in mijn omgeving bij wie ik terecht kan. Voor mijn man is dat precies zo. Hij kan wel bij familie terecht, maar hij werkt ook vlakbij huis en z'n familie woont te ver weg om iedere dag op en neer te pendelen.

Is er toch iemand die wil reageren en z'n eigen ervaring wil vertellen? Hoe hebben andere mensen dit probleem opgelost? Waar begin je met het regelen van praktische zaken?

Groetjes,
    L.

Bobby
    Post count: 15

Hallo beiden, inderdaad jammer dat er nog niet iemand gereageerd heeft want de situatie waar jullie beiden inzitten is moeilijk. Ik weet hoe het is als je eenmaal je besluit genomen hebt dat dan de volgende stap moeilijk is. Hoe je gedachten als een flipperkast zijn omdat je met gevoel en verstand moet denken. Geloof me het duurt nog even maar als je zeker weet dat je wilt scheiden hou je dan vast aan je beslissing hoe moeilijk het ook is.
    Ik heb heel informatie gezocht via internet. Zoek een forum waar je je verhaal kwijt kunt zodat je kunt praten met andere mensen die ervaring hebben of raad kunnen geven. Ik heb mezelf aangemeld bij http://www.praatmee-online.nl. verder kun je ook kijken bij http://www.hetjl.nl (was bureau voor rechtshulp)

Ik lees dat jullie beiden werken denk dan ook eens aan een huis kopen ipv huren. Ik kwam er achter dat ik best een klein appartement kon kopen en dat ging in ieder geval vlugger dan een huis huren.

Mochten jullie nog vragen hebben stel ze dan hoor ik zal ze zoveel mogelijk proberen te beantwoorden. Ben nu 6 jaar gescheiden en geloof me dat ik nog geen seconde spijt heb gehad.

Ik wens jullie heel veel sterkte

kootenr
    Post count: 1

Beste dames en heren,

Aan de Hogeschool van Amsterdam studeren wij Bedrijfskunde Management Economie en Recht. Hiervoor zijn wij bezig met een project, het is de bedoeling om een origineel hotel op te zetten. Ons idee is om voor mensen die van hun partner afgaan en tijdelijk geen huis hebben, een betaalbaar hotel te maken.

Wij zouden het erg fijn vinden als u dit zo eerlijk mogelijk zou willen invullen.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Ruby van Kooten, Ymke Hopman, Danny de Jonge, Steven van der Pol, Silke Borst & Isa Koopmanschap.

https://docs.google.com/spreadsheet/vie … ZTNmX2c6MQ

BeJimmiemop
    Bijdrager
    Post count: 1

Ist Einverstanden, es ist die bemerkenswerte Antwort

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.