Hulp nodig bij uw scheiding? Bel 0800 - 88 99 000 (gratis)|info@allesoverscheiding.nl

We gaan scheiden maar wonen nog samen in 1 huis…

Home » Onderwerp » Scheiden – Ja of Nee » Scheiden en samenwonen » We gaan scheiden maar wonen nog samen in 1 huis…
We gaan scheiden maar wonen nog samen in 1 huis…2009-03-09T13:45:00+00:00
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Post count: 11

Mijn man en ik zijn net begonnen aan het scheidingstraject, maar we wonen nog wel samen in ons (koop)huis.
    Hij heeft een nieuwe vriendin en ik wordt er helemaal gek van!
    Wordt constant geconfronteerd met zijn geluk en dat kan ik (nog) niet aan!
    Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en misschien tips hebben hoe ik hiermee om kan gaan?

De bedoeling is trouwens dat ik met onze dochter hier blijf wonen (als dat financieel haalbaar is), dus daarom probeer ik hem niet te veel te beperken. Dat betekent dat hij zijn nieuwe vriendin rustig in ons huis uitnodigt als ik er niet ben…
    Maar ik wil er geen ruzie over maken want dan ben ik bang dat hij straks moeilijk gaat doen over het huis als ik nu moeilijk ga doen…

Mijn hele verhaal (of in elk geval een groot deel) vind je hier:

[url]https://allesoverscheiding.nl/members/forum/topic/120[/url]

Bobby
    Post count: 15

Hallo Nici,

Ik begrijp dat je geen ruzie wilt maken maar het getuigt van weinig respect van hem als hij zijn nieuwe vriendin in jullie huis laat komen. Dat heeft niets te maken dat jij moeilijk doet hoor.
    Kom voor jezelf op joh, laat toch niet over je heen lopen. Ik raad je wel aan om een eigen advocaat te nemen. Die komt voor jou op.

Als je advies wilt hebben over allerlei dingen waar je mee te maken krijgt en ook als je vragen hebt of wilt delen met mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten onder mijn naam staat de website waar ik ook lid van ben.

Ik wens je heel veel sterkte en kom voor jezelf en je dochter op hoor dat ben je als mens waard.

Sterkte
    Bobby

Johan64
    Bijdrager
    Post count: 5

Hoi,

ja, mijn vrouw en ik zijn ook begonnen aan het scheidingstraject na 27 jaar samen te zijn geweest!! In oktober 2008 deelde zij mee te willen gaan scheiden wegens een proces van persoonlijke groei. In maart 2009 kwam ik er achter dat ze al ruim een jaar vreemd ging. Mijn wereld staat op zijn kop. Zoooo pijnlijk. Het kan nog wel jaren durenvoordat er een huurhuis beschikbaar komt. Ik ga proberen de huidige koopwoning op mijn naam te krijgen en haar uit te kopen. We wonen nu twee wekelijks om en om in het huis, maar zijn ook nog veel samen tussendoor i,v.m. onze 2 kinderen, beiden werken, alles organiseren, etc. De kinderen verblijven alle tijd in de woning. en heel gedoe en gesleep met spullen. Maar voor de verwerking is het goed een eigen plek buitenshuis te hebben. Dat is kortom dan ook mijn advies: probeer -tijdelijk- elders onderdak te vinden en gebruik de woning als basis voor de kinderen. Sterkte, Johan

Meisje84
    Post count: 12

Oei dat is wel een pijnlijke situatie op deze manier. Ik snap dat je niet met ruzie uit elkaar wilt gaan maar of dit nu de oplossing is, je cijfert jezelf nu weg. Ik sta zelf helemaal aan het begin van het proces en we wonen nu nog wel samen, moet er niet aan denken dat hij straks zijn (eventueel) nieuwe vriendin hier uit gaat nodigen. Ik denk dat het verstandig is om duidelijke afspraken hierover te maken. Ik bedoel het niet verkeerd maar persoonlijk vind ik het niet kunnen om een nieuwe liefde thuis uit te nodigen in zulke gevallen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt, veel sterkte in ieder geval!

jellie
    Post count: 1

Sinds september heeft mijn vriend aangegeven uit elkaar te willen, na 10 jaar en twee kinderen van 5 en 8 jaar oud. Mij kwam het volkomen onverwacht op mijn dak vallen. Vlak daarvoor hadden we nog een heerlijke vakantie gehad. Maar inmiddels de schok te boven, en enigszins zijn keuze geaccepteerd. Alleen doordat we ons huis moeten verkopen (we kunnen het beide niet dragen) zitten we nog wel samen in 1 huis. Voor de kinderen het meest rustig, maar het is een hele beproeving. Het geeft het gevoel met je rug tegen de muur te staan en geen kant op te kunnen. Mijn ex is ondertussen vrolijk van zijn vrijgezellenleven aan het genieten, alsof de tien jaar samen niks betekent hebben. Hij is veel buiten de deur en ik weet dat hij ook vriendinnetjes heeft. Maar ze komen er bij mij niet in! Niet in mijn huis. Ook was hij continue aan het appen in mijn bijzijn (met wie dan ook???). Heb gezegd dat ik dat respectloos vind en dat hij dat maar buiten mijn blikveld moet doen. Dat doet hij nu, maar afspreken met deze en gene gaat gewoon door. Ik vind het echt een klote situatie. Ik ben minder gaan werken om voor de kinderen te zorgen, 24 uur en maak me zorgen over het vinden van een woning. Huren duurt 3 jaar, kopen kan misschien net met mijn salaris. Mijn hele toekomstbeeld is ingestort en het is zo lastig om positieve punten te vinden. Maar uiteindelijk zal de zon wel weer een keer gaan schijnen…

kiekiek
    Post count: 80

Absoluut jellie, zodra er weer een nieuwe partner in beeld komt, gaat de zon zeker weer schijnen, want dan kan je weer dingen samen gaan dragen, wat een stuk makkelijker is dan overal alleen voor te staan. Nu is dat misschien niet voor te stellen, maar geduld is een schone zaak. Dat een ex een nieuwe vlam laat komen in het oude huis is inderdaad respectloos, maar bekijk het ook eens op een positieve manier: het zegt namelijk heel veel over je ex, wat het juist makkelijker maakt om van hem los te komen. Dat hij vriendinnetjes heeft, so be it. Ook dat zegt weer veel over hem, wat het afstand nemen alleen maar versnelt, waardoor je sneller zaken op de rails gaat krijgen. Het enige wat ik kan adviseren is: ga weg uit de situatie als eerste stap om echt los te komen. Waar dat is maakt niet uit, desnoods een hutje op de hei. Weg van hem, tijd om tot rust te gaan komen en op een rijtje te krijgen wat je volgende stappen zijn in de beste volgorde.

Molly

Ik kan me dat heel goed voorstellen. Ook als je dan niet met hem samen wil, is het toch pijnlijk om hem verliefd te zien. Ik woon ook al jaren met mijn toekomstige ex samen. Vaak gaat het wel goed, maar dat komt ook omdat ik er nog een weg uit zie. Hij zegt niet toe te zijn aan een nieuwe relatie en wil ook niet scheiden. Maar iets er aan doen gunt hij mij niet. Ik hoop dat je snel een manier vindt om hem niet dagelijks te hoeven zien…

mirana211

[quote="Bobby":pmwneva6]Hallo Nici, Ik begrijp dat je geen ruzie wilt maken maar het getuigt van weinig respect van hem als hij zijn nieuwe vriendin in jullie huis laat komen. Dat heeft niets te maken dat jij moeilijk doet hoor. Kom voor jezelf op joh, laat toch niet over je heen lopen. Ik raad je wel aan om een eigen advocaat te nemen. Die komt voor jou op. Als je advies wilt hebben over allerlei dingen waar je mee te maken krijgt en ook als je vragen hebt of wilt delen met mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten onder mijn naam staat de website waar ik ook lid van ben. Ik wens je heel veel sterkte en kom voor jezelf en je dochter op hoor dat ben je als mens waard. SterkteBobby[/quote:pmwneva6]
    Hallo,
    Inderdaad Ik ben het eens met u!
    Het moet niet worden toegestaan ​​om te doen!

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 1 week geleden door .
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.